Program

  • 09:30
    1. BLOK

    Proč Retail Summit Action?

    Tomáš Prouza, President, Svaz obchodu a cestovního ruchu

    Když jsme začátkem února na Retail Summitu 2020 v Praze mluvili o ekosystému nového retailu, nikdo netušil, jak rychle budeme mít příležitost některá teoretická východiska zažít v praxi. Současná situace působí jako katalyzátor změn. Některé ideje a projekty, které byly plánované k realizaci za měsíce či roky, se staly realitou během několika dnů či málo týdnů. Jde hlavně o nové formy spolupráce mezi různorodými subjekty, akceleraci využití online platforem, automatizaci výroby i logistiky, vysokou míru flexibility i využití bezkontaktních plateb.

    Krize jako příležitost

    Tomáš Vala, SIKO KOUPELNY & KUCHYNĚ

    Tomáš Vala představí tříletý proces digitální transformace SIKA, díky které rodinná firma zachránila velkou část tržeb během nouzového stavu (měsíc uzavřeno 50 prodejen). Donedávna byla digitální transformace v hlavách spolupracovníků z 50% nepřijatelná – její prosazení ve firmě připomínalo vedení „VOLEBNÍ KAMPANĚ“. Co SIKO udělalo pro lepší přijetí nových nástrojů a jak krize urychlila jejich akceptaci uvnitř firmy? Jak se změní přístup SIKO k letos plánovaným investicím?

    Marketplace na MALL – nová cesta k zákazníkům pro malé i velké

    Jakub Kováč, ředitel programu Mall Partner, Mall.cz

    Jakub Kováč představí vize, s jakými MALL buduje svůj vlastní marketplace. Stejně jako tomu bylo v řadě dalších oblastí online byznysu, i vývoj online tržiště v rámci jednoho z největších českých e-shopů byl koronavirovou krizí výrazně urychlen. MALL nyní zapojuje více než 100 nových obchodníků měsíčně, onboarding zrychlil pod 24 hodin a na internet díky svému programu MALL Partner dostal i obchodníky, kteří online nikdy neprodávali.

    Musí být chvíli hůř, aby mohlo být líp

    Jiří Hlavenka, chlap, který už v businessu leccos zažil, podnikatel, investor a regionální politik

    Jiří Hlavenka je člověk s velmi širokým záběrem pracovních aktivit. Od začátku devadesátých let se mimo jiné podílel na budování řady firem, z nichž nejznámější je kiwi.com. Kromě toho je Jiří od samého počátku klíčovou osobností odvětví e-commerce. V rozhovoru s Martinem Veselovským se podívá na současnou dobu skrze následující otázky: 

    • co pro nás jako společnost a business komunitu současná krize znamená
    • jakou roli mohou při restartu hrát moderní technologie a respekt k životnímu prostředí
    • co může dělat veřejná sféra, velké firmy a drobní podnikatelé

    Překážka jako výzva: Řešení krize z pohledu leadera na pivním trhu

    Tomáš Mráz, Plzeňský Prazdroj

    Klíčové manažerské rozhodnutí z hlediska řízení týmů po vypuknutí pandemie. Stírání rozdílů mezi ON - trade a OFF-trade a hledání cest, jak si oba kanály mohou pomoci. Přínos mateřské firmy ASAHI v oblasti mezinárodní spolupráce
    a sdílení informací ke COVID opatřením. Kde v této složité situaci pivo pomáhá.

    Jak nevstoupit do onlinu slepou uličkou?

    Lukáš Havlásek, CEO, Shopsys

    E-commerce tržby násobě rostou, a to i u retailerů, kteří nemuseli uzavřít nebo omezit své kamenné prodejny. Firmy akcelerují digitalizaci a spěchají do omnichannel světa. Aby v něm však mohly dlouhodobě uspět, potřebují digitální transformaci prodeje zvládnout dobře a přenést do online prostředí svou konkurenční výhodu. Jakou strategii zvolit, aby vstup do onlinu byl dlouhodobým vítězstvím, a ne krátkodobou slepou uličkou?

    Diskusní panel: Jak další hráči na trhu prochází současnou mimořádnou dobou?

    Účastníci:

    Viet Mai Duc, Marketing Manager, Tamda Foods

    Lukáš Havlásek, CEO, Shopsys

    Lukáš Němčík, Head of Marketing and Business Development, Skupina COOP

    Petr Pavlík, Senior Vice President, Albert Česká republika

    Radim Roženek, vedoucí oddělení online obchodu, TESCOMA

  • 10:30
    2. BLOK

    Pandemie jako katalyzátor změn

    Tomáš Čupr, CEO, Rohlik.cz

    Detailní pohled do zákulisí firmy během posledních 2 měsíců. Každý týden jsme spouštěli novou službu. Nebo dvě. Jak se to stalo?

    Co přináší nová realita v obchodě a jak se na ni připravit?

    David Hofman, Managing Director & Partner, BCG Hong Kong a ex-CCO Dairy Farm (South East Asia)

    Monika Černíková, Principal, BCG Praha

    COVID-19 převrátil během pár týdnů svět naruby, a je jasné, že do původních kolejí se již nevrátíme. Potřeby a preference zákazníků se nenávratně změnily a zároveň budeme nadále operovat v době nejistoty. I takové prostředí ale přináší příležitost pro hráče, kteří se dokáží adaptovat; a to nejen dobře zareagovat na okamžitou krizi, ale především se zamyslet nad blízkou budoucností a podniknout první kroky. Na co a jak se nejlépe připravit ukážeme na příkladech zahraničních obchodníků, a to především z asijských zemi, které mají zkušenosti z dřívějších krizí a výjimečných událostí.

    Streamovaná exkurze – Jak technologie pomáhají zajistit chod a bezpečnost prodejen

    Nikola Pleska, Enterprise Marketing Manager CZ/SK, Microsoft

    Řadu technologií, které společnost Microsoft se svými partnery používá v rámci konceptu omnichannel prodejny budoucnosti, lze velmi snadno použít již dnes. A to jak v zájmu zachování obchodního podnikání, tak v zájmu poskytnutí co možná nejkvalitnější zákaznické zkušenosti při zajištění všech bezpečnostních opatření. Počínaje instalací kamer, které mohou detekovat použití roušky a řídit počet lidí na ploše prodejny, až po pokročilé využívání strojového učení pro simulace vývoje nebo predikce. Nikola Pleska bude jednak sdílet zkušenosti z více digitalizovaného trhu Asie, kde technologie pomáhaly již dříve, jednak představí jednoduché rychle nasaditelné „jednoúčelové“ aplikace pro současnou situaci.

    Jak budoucnost nejen předvídat, ale i spoluformovat

    Petr Bena, Sales & Purchasing Director, Alza.cz

    V den, kdy byl vyhlášen nouzový stav, Alza oznámila připravenost spustit nové produkty, a současně i podpořit práci kolegů z home office. Skvělá práce marketingu? Nebo štěstí, které přeje připraveným? Nebo promyšlená strategie připravovaná měsíce napřed? Možná nic z toho a možná všechno dohromady. Každé nebezpečí je současně příležitostí pro úspěch, za předpokladu, že se dokážeme radikálně změnit a přizpůsobit nové realitě. A každý úspěch může současně přinést nebezpečí usnutí na vavřínech a podcenění nově vznikající či inovativnější konkurence.

    Očekávané změny na straně spotřebitelů

    Jan Binar, CEO, McCann

    Poctivě si přiznejme, že jistě nevíme nic. Nejhorší by nyní bylo chybně předpokládat, že něco víme. Jen očekáváme, že spotřebitelé/zákazníci už nebudou stejní jako před pandemií. Za co budou lidé chtít utrácet? Čemu budou věnovat svůj čas? Co je bude bavit? Čemu budou věřit? Scénáře možných změn v nákupním a spotřebním chování.

    Závěrečná diskuze: Jak se správně ptát, abychom vytvářeli správné scénáře?

    Témata: Nastolení otázek, jejichž řešení se v budoucnu nevyhneme. Na mnohé z nich neumíme ještě správně odpovědět. Jde však o to, abychom hledali odpovědi na ty správné otázky. Jak se nám změní pohled na dodavatelské řetězce? Jak se změní vnímání určitých hodnot ve společnosti? Jak se dá zvýšit odolnost firem? Jaký legislativní rámec potřebuje nová realita obchodu? Co obchodníci očekávají, že pro ně SOCR ČR jako zástupce sektoru může udělat?

    Účastníci:

    Petr Bena, Sales & Purchasing Director, Alza.cz

    Jamie Brindley, Managing Director & Partner, BCG Praha

    Tomáš Čupr, CEO, Rohlik.cz

    Jiří Hlavenka, chlap, který už v businessu leccos zažil, podnikatel, investor a regionální politik

    Petr Pavlík, Senior Vice President, Albert Česká republika

    Tomáš Prouza, President, Svaz obchodu a cestovního ruchu